Om koret

Repertoire
Bestyrelse
For medlemmer

Vestsjællands Kammerkor blev startet i 1999. Vi er et blandet kor og har for tiden 25 medlemmer.

Vi synger klassisk musik, mest a capella, med et repertoire, der strækker sig fra gregoriansk kirkemusik over klassisk fransk, engelsk, tysk og dansk kormusik til nyere arrangementer af danske sange, kirkelige såvel som verdslige.

Siden korets start er det blevet til mange koncerter, ca. 10 pr. år, fortrinsvis kirkekoncerter, men hvert andet år arrangerer koret større værker med solister og orkester, som fx Händels ”Messias” og Mozarts ”Requiem”. Vi har også været i udlandet og synge, indtil videre Spanien, Polen, Italien og Berlin.

Vestsjællands Kammerkor er et kor under stadig udvikling. Vi har som mål at højne kvaliteten gennem nye udfordringer, såvel i repertoire og klangudvikling, som i nye opstillinger og opførelsespraksis. Vi sætter også pris på at det er sjovt og hyggeligt at synge i kor!

Udover prøver og koncerter holder koret inspirationsdage med gæstedirigenter. Koret har ligeledes intensive øvedage en til to gange om året.

Vi øver hver tirsdag aften på Musisk skole, Skovbrynet i Kalundborg. Koret er offentligt støttet og hjemmehørende i Kalundborg Kommune. Medlemmerne kommer ikke bare fra Kalundborg, men fra hele Vestsjælland.

Lidt om korets historie

V estsjællands

K ammer

K or